FAQ [よくあるご質問]

 



◾️ 購入スニーカーのサイズについて参考になる情報はありますか?

SHELLCAPシリーズは、日本人の幅が広く甲の高い足の形に合わせたモールド(型)で生産されております。スニーカーのサイズ設定は個々のブランドごとに設定されているため一概には申せませんが、普段お履きのスニーカーより0.5cm〜1cmほど大きく感じられる可能性がございます。
また、特に "染め" などのクラフトモデルは、その加工工程のために、若干縮みが出ております。ベースモデルより0.5cmほどタイトな着用感になりますのでご注意ください。
詳しくは、各モデルの商品説明欄に記載のある “サイズ感のご注意” をご参照ください。
 * サイズの感じ方はお客様それぞれの足の幅や甲の高さによっても異なりますことをあらかじめご了承ください。

 
◾️ 返品ポリシーはありますか?

PRASのシューズやアクセサリーは、お客様にご満足いただけるよう、厳しい品質チェックを経ております。万一、製品不良が見つかった場合は、商品の受領日から10日以内(商品の受領日を含みます)であれば未使用品に限り返品を承ります。

* 商品がお届け時と同等状態であることが返品の条件でございます。
(未使用・製品に汚れや破損のない状態)

* 商品の返送時には、お届け時の同梱物をすべてご返却ください。
  ⚪︎シューズボックス (破損のない状態のもの)
  ⚪︎商品タグ
  ⚪︎付属品(アクセサリーなど)

お客様のご都合による返品・交換は基本的に承っておりませんが、サイズの交換につきましては、商品到着後一週間以内に限り、上記の返品条件を満たす場合のみ、一度だけ承ります。その場合、返品にかかる往復送料はお客様にご負担いただきますことをあらかじめご了承ください。

 
◾️ 海外への発送はしていますか?

海外への発送も一部地域を除いて、承っております。
* 海外からのご注文、また海外へお届けする商品のご注文には、セブンイレブンのコンビニ決済はご利用いただけませんので、予めご了承ください。
* 送料に関しましては、地域ごとに設定されておりますので、ご住所等のお客様情報をご入力後、お住まいの地域への配送料が商品代金に加算されます。
* 一部地域を除き、エクスプレス配送 (DHL) も承っております。EMS(Express Mail Service by Post Office) またはDHLのご希望の配送方法をお選びください。(DHLによる配送をお選びいただけない地域にお住まいのお客様、誠に申し訳ございません。) EMSとDHLで配送料金が異なりますのでご注意くだい。
* EMSの追跡番号は以下のサイトで検索可能です。
   https://trackings.post.japanpost.jp/services/srv/search/input
  荷物がお客様のお住まいの国へ到着して以降の配送トラブルに関しては、
  EMSと提携している各国の配達サービスへお問い合わせください。
  各国の提携配送サービスは以下のサイトからご参照いただけます。
   https://www.post.japanpost.jp/int/ems/delivery/link.html
* 日本以外にお住まいのお客様には日本の消費税 (商品代金の10%) はかかりません。商品が現地に到着後、お住まいの国や地域の税法に従ってください。
* 関税に関しましては、 お住まいの国や地域の税関にお問い合わせください。
 


◾️ Do you have any reference information about the size of the sneakers I purchase?

The SHELLCAP series is made with a mold that is designed for the wide, high instep foot shape of Japanese people. Since sneaker sizes are set by individual brands, it is not possible to make a general statement, but there is a possibility that your sneakers may feel 0.5 cm to 1 cm larger than your normal sneakers.
In addition, craft models, especially "dyed" models, shrink slightly due to the processing process. Please note that the fit will be about 0.5cm tighter than the base model.
For details, please refer to the "Sizing Notes" in the product description section of each model.

* Please note that the sizing may vary depending on the width and instep height of each customer's feet.


◾️ Do you have a return policy?

PRAS shoes and accessories go through a rigorous quality check to ensure customer satisfaction. In the unlikely event that a product is found to be defective, we will accept returns within 10 days from the date of receipt (including the date of receipt of the merchandise), provided the product is unused.
* The condition of the return is that the product must be in the same condition as when delivered.
(unused, with no stains or damage to the product)

* When returning the product, please return all items that were included in the delivery.
⚪︎Shoe box (in undamaged condition)
⚪︎Product tag
⚪︎Accessories (shoelaces, etc.)

We generally do not accept returns or exchanges for customer convenience. However, we will accept size exchanges only once, within one week of receipt of the merchandise, and only if the above return conditions are met. In this case, please note that the customer will be responsible for the return shipping costs.


◾️ Do you ship internationally?

We also accept to ship internationally, with the exception of some areas.

* Please note that Seven-Eleven convenience store payment cannot be used for orders from overseas or orders for products to be delivered overseas. 
* Shipping charges are set by region, so after entering your address and other customer information, the shipping charge for your region will be added to the product price.
* Express delivery (DHL) is also available, except in some areas: please choose your preferred delivery method, EMS (Express Mail Service by Post Office) or DHL(We are sorry if you live in an area where DHL delivery is not available).  Please note that delivery charges differ between EMS and DHL.
* EMS tracking numbers can be found at ;
https://www.post.japanpost.jp/index_en.html
For delivery problems after the package has arrived in your country of residence, please contact the delivery service in your country that has partnered with EMS.
You can find the partner delivery services in your country at
https://www.post.japanpost.jp/int/ems/delivery/link_en.html
* Customers residing outside of Japan will not be charged the Japanese consumption tax (10% of the product price). Please follow the tax laws of your country or region after the goods arrive there.
* Please contact the customs office of your country or region for information on tariffs.