FAQ [よくあるご質問]



 





◾️購入スニーカーのサイズについて参考になる情報はありますか?


SHELLCAPシリーズは、日本人の幅が広く甲の高い足の形に合わせたモールド(型)で生産されております。スニーカーのサイズ設定は個々のブランドごとに設定されているため一概には申せませんが、普段お履きのスニーカーより0.5cm〜1cmほど大きく感じられる可能性がございます。
また、特に「染め」などのクラフトモデルは、その加工工程のために、若干の縮みが出ております。ベースモデルより0.5cmほどタイトな着用感となりますのでご注意ください。
詳しくは、各モデルの商品説明欄に記載のある「サイズ感のご注意」をご参照ください。

 * サイズの感じ方はお客様それぞれの足の幅や甲の高さによっても異なりますことをあらかじめご了承ください。

 

◾️返品ポリシーはありますか?


PRASのシューズやアクセサリーは、お客様にご満足いただけるよう、厳しい品質チェックをしております。

*商品がお届け時と同等の状態であることが返品の条件となっております。
(未使用・製品に汚れや破損のない状態)


  ⚪︎シューズボックス (破損のない状態のもの) ⚪︎
  商品タグ
  ⚪︎付属品(付属品など)

お客様のご都合による返品・交換は基本的に承っておりませんが、サイズの交換につきましては、商品到着後一週間以内に限り、上記の返品条件を満たす場合のみ、一度だけ承ります。その場合、返品にかかる送料はお客様にご負担いただきますことをあらかじめご了承ください。



 
◾️海外への発送はしていますか?


海外への発送も一部地域を除いて、承っております。
* 海外からのご注文、また海外へお届けする商品のご注文には、セブンイレブンのコンビニ決済はご利用いただけませんので、予めご了承ください。
* 送料に関しましては、地域ごとに設定されておりますので、ご住所等のお客様情報をご入力後、お住まいの地域への配送料が商品代金に加算されます。
* 一部地域を除き、エクスプレス配送 (DHL) も承っており、配送状況の通知がお客様のモバイルもしくはメールに届きますので、お勧めしております。
日本郵便の書留小形包装物 (Registered Small Packet)またはDHLのご希望の配送方法をお選びください。
(DHLによる配送をお選びいただけない地域にお住まいのお客様、誠に申し訳ございません。)
書留小形包装物とDHLで配送料金が異なりますのでご注意くだい。
* 書留小形包装物の追跡番号は以下のサイトで検索可能です。          https://www.post.japanpost.jp/index_en.html
荷物がお客様のお住まいの国へ到着して以降の配送トラブルに関しては、 日本郵便と提携している各国の配達サービスへお問い合わせください。
各国の提携配送サービスは以下のサイトからご参照いただけます。 https://www.post.japanpost.jp/int/ems/delivery/link.html
* DHLの追跡番号は以下のサイトで検索可能です。
https://www.dhl.com/jp-en/home/tracking.html * 日本以外にお住まいのお客様には日本の消費税 (商品代金の10%) はかかりません。商品が現地に到着後、お住まいの国や地域の税法に従ってください。
* お客様のお住まいの国から請求される関税は、お客様のご負担となります。
* 関税に関しましては、 お住まいの国や地域の税関にお問い合わせください。
 


◾️スニーカーを購入する際のサイズについて、参考になる情報はありますか?

SHELLCAPシリーズは、日本人の足型(幅広・甲高)に合わせた型で作られています。スニーカーのサイズはブランドによって設定が異なるため、一概には申し上げられませんが、普段履かれているスニーカーよりも0.5cm~1cm程度大きく感じる可能性がございます。
また、クラフトモデル、特に「染め」モデルは加工の工程上、多少の縮みが生じます。ベースモデルよりも0.5cm程度タイトなフィット感になりますのでご了承ください。
詳しくは各モデルの商品説明欄にある「サイズに関する注意事項」をご確認ください。

※お客様の足の幅や甲の高さによってサイズが異なる場合がありますのでご了承ください。




◾️返品ポリシーはありますか?

PRASのシューズとアクセサリーは、お客様にご満足いただけるよう、厳格な品質検査を受けています。万が一、商品に欠陥が見つかった場合は、未使用の商品に限り、商品到着日(商品到着日を含む)から10日以内であれば返品を承ります。

※返品の条件は、商品がお届け時と同じ状態であることとなります。
(未使用、商品に汚れや破損がないこと)

※返品の際には、お届け時に同梱されていたすべての商品をご返送ください。
⚪︎靴箱(破損のない状態)
⚪︎商品タグ
⚪︎付属品(靴紐など)


お客様のご都合による返品・交換は原則として承っておりません。ただし、商品到着後1週間以内、かつ上記の返品条件を満たしている場合に限り、サイズ交換を1回に限り承ります。その場合の返送料はお客様のご負担となりますのでご了承ください。



◾️ Do you have any reference information about the size of the sneakers I purchase?

The SHELLCAP series is made with a mold that is designed for the wide, high instep foot shape of Japanese people. Since sneaker sizes are set by individual brands, it is not possible to make a general statement, but there is a possibility that your sneakers may feel 0.5 cm to 1 cm larger than your normal sneakers.
In addition, craft models, especially "dyed" models, shrink slightly due to the processing process. Please note that the fit will be about 0.5cm tighter than the base model.
For details, please refer to the "Sizing Notes" in the product description section of each model.

* Please note that the sizing may vary depending on the width and instep height of each customer's feet.




◾️ Do you have a return policy?

PRAS shoes and accessories go through a rigorous quality check to ensure customer satisfaction. In the unlikely event that a product is found to be defective, we will accept returns within 10 days from the date of receipt (including the date of receipt of the merchandise), provided the product is unused.

* The condition of the return is that the product must be in the same condition as when delivered.
(unused, with no stains or damage to the product)

* When returning the product, please return all items that were included in the delivery.
⚪︎Shoe box (in undamaged condition)
⚪︎Product tag
⚪︎Accessories (shoelaces, etc.)


We generally do not accept returns or exchanges for customer convenience. However, we will accept size exchanges only once, within one week of receipt of the merchandise, and only if the above return conditions are met. In this case, please note that the customer will be responsible for the return shipping costs.


▪️ Do you ship internationally?


Yes, we ship to most countries around the world, with a few exceptions.

Please note that convenience store payment (e.g. 7‑Eleven) is not available for orders placed from outside Japan or for items shipped overseas.

Shipping rates are calculated by region. After you enter your shipping address at checkout, the appropriate fees for your area will be added to your total.

For most regions, we offer both Japan Post Registered Small Packet® and DHL Express shipping options(We recommend DHL as tracking updates will be sent directly to your mobile or email).
Please select your preferred method during checkout.
(We apologize if DHL is unavailable in your region.)

Shipping rates differ between Registered Small Packet and DHL, so please choose based on your preference.

 Tracking Your Order
Japan Post Registered Small Packet can be tracked through the Japan Post website using your tracking number:
https://www.post.japanpost.jp/index_en.html

After the package arrives in your country, any delivery issues should be addressed to your local postal service that partners with Japan Post.

A list of partner postal services can be found here: https://www.post.japanpost.jp/int/ems/delivery/link.html

DHL Express shipments can be tracked via DHL’s website—just enter your tracking number:
https://www.dhl.com/jp-en/home/tracking.html

Customs Duties & Taxes
Customers outside Japan are not charged Japanese consumption tax (10%).

Once your order arrives in your country, you may be responsible for local import duties, taxes, or customs fees, as determined by your country's regulations.

For questions about local customs duties, please contact your country’s customs authority.



If you have any further questions, please feel free to contact us anytime.